K's Atelier

個人的な学習記録

Ask my POCKETALK and Google Voice Typing

POCKETALK

Unit 6 "Past Continuous" ("GRAMMAR in use")より。過去進行形,なんて中学校以来?新鮮だ。

 

Yesterday they played tennis.

昨日,彼らはテニスをしました。

They started at 10 a.m. and finished at 10:30

午前10時に開始し,11時30分に終了しました。

So at 10:30, they were playing tennis.

それで,10:30,彼らはテニスをしていました。

"played"は「しました」,"were playing"は「していました」と微妙に表現を変えている。

 

This time last year I was living in Hong Kong.

昨年の今頃,私は香港に住んでいました。

 

We were walking home when we met them.

彼らに会ったとき,私たちは家に歩いていました。

 

Cat was watching TV when we arrived.

私たちが到着したとき,猫はテレビを見ていました。

原文は"Kate"なのだが,"Cat"と認識されている。これはこれで愛嬌がある。

 

Google Voice Typing

GoogleType with your voice - Google Docs Editors Help

でやってみる。

 

 yesterday Karen and Joe play tennis 

Karen and Joe played tennis

"-ed"を落ち着いてはっきり言わないと,認識してくれない時がある。本当は"t","d"特有のノイズをはっきりさせないといけないのではないかと思うが,そこまで意識が回らない。

 

 they started at 10 a.m. and finished at 11:30

 so at 10:30 they were all playing tennis

 so at 10:30 Gabriel playing tennis

 yay we're playing tennis 

they were playing tennis

"they were playing tennis"までもっていくまでにこのくらい繰り返している。

 

 I was doing something I was in the middle of doing it at a certain time

 I was doing something I was in the middle of doing it after 13 time

certain time 

13 time

ふと,"certain"と"thirteen"は区別してくれるのか,気になって試したらできた。ある程度気持ちの問題かもしれない。「13出ろ!」と気合をいれると13が出る感じ。

 

 the action or situation started before this time but have not finished

 but have not finished

 but had not finished

"ve"と"d"の違い。苦手なところが良くわかる。

 

Google Voice TypingはGoogle Docs上でどんどん変換される。画面が広いので視認性が高い。POCKETALKは,持ち歩きに便利。メモ代わりにもなる。